Üdvözöljük a cégünk megújult honlapján!
Az alábbiakban szeretném röviden, idősorrendben bemutatni azt a pályaívet, amelyet az elmúlt évtizedekben befutottunk és felvillantani néhány momentumot abból, hogy Isten kegyelméből és az ügyfeleink bizalmából meddig jutottunk el szakmai területeinken. Végül az anyacég és a cégcsoport jövőképét is vázolom néhány szóban.
Az Eurotrade Kft. 1990-ben
lakult, amely alapján a legrégebbi szakmai múlttal rendelkező járműkereskedelmi vállalkozás Magyarországon. Az alapítók magyar magánszemélyek, akik a rendszerváltásnak nevezett folyamat elindulása után lehetőségeket láttak a haszongépjármű- és alkatrész forgalmazás területén. A tulajdonosi kör az alapítás óta változatlan.
Kezdetekben a csehszlovák majd később a cseh haszongépjármű-ipar termékeit kínáltuk a hazai piacon. A 90-es években még jól prosperáló, nagymúltú cseh haszongépjármű ipar termékei (AVIA, LIAZ, SKODA-LIAZ, TATRA, PANAV) közül mára már csak a TATRA maradt meg az Eurotrade Kft. portfóliójában, amelynek a már több, mint negyed évszázados hazai képviseletében adódtak kiemelkedő és szerényebb periódusok is. Az ezredfordulót követő évek, – a 2008-as gazdasági válság kiteljesedéséig – a TATRA reneszánsza volt Magyarországon, mivel az eredményeink alapján kétszer is a világ legjobb dílerének választotta cégünket a gyártó. A jelzett időszakra az is jellemző volt, hogy a cseh márkák nagy részének eltűnésével, – az egyre szaporodó és elégedett ügyfélkörünkre alapozva – jelentősen bővítettük termékportfóliónkat. Az új járművek szegmensében évről évre nagyobb súlyt képviselt az IVECO, amellyel valamennyi 3,5 tonna feletti járműkategóriában versenyképes ajánlatot tudtunk tenni ügyfeleinknek, valamint a használt nehéz tehergépjármű értékesítés is évről évre növekvő darabszámot produkált.
Jelentős dátum volt cégünk életében
2004. november 16-a, mert ekkor avattuk fel cégünk új központját az M1 Truck Centrumot, amely világszínvonalú körülményeket biztosít azóta is az ide betérő ügyfeleinknek és érdeklődőknek egyaránt.
Az új központunk létrehozása nagyban segítette annak az üzleti modellnek az érvényre juttatását, amely egyszerűen egyablakos rendszerként definiálható. Minden terméket és szolgáltatást igyekszünk versenyképes áron, helyben biztosítani ügyfeleinknek, amire a fuvarozási/logisztikai tevékenysége során szüksége lehet.
Az EU-hoz történő csatlakozás adta meg a végső lökést ahhoz, hogy a Kárpát-medencei térbe is kiterjesszük üzleti aktivitásunkat. Ennek jegyében alapítottunk leányvállalatokat Szlovákiában és Romániában egyaránt. A leányvállaltok működésébe jelentős anyagi és humánerőforrásokat invesztáltunk az elmúlt években.
A 2008-as válság
nagyon jelentősen visszavetette a cég fejlődését, mert a piac leépülése mellett az ügyfeleink jelentős része lehúzta a rolót. Az újra történő építkezésnek több fontos láncszeme is volt, amelyek közül a WIELTON márka hazai vezérképviseletének megszerzését, a gumiabroncs kereskedelem felfuttatását, valamint egy pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó Zrt. elindítását emelném ki.
Az elmúlt évtized 2. felében sikerült újra növekedési pályára állítani az Eurotrade Kft-t, mert ki tudtuk használni az építőipari boom jelentette keresletnövekedést és jelentős mértékben nőtt az új (IVECO, WIELTON) és a használt nehéz tehergépjárművek értékesítési volumene is. Az évtized második felében újra indult az építőgépek és munkagépek kereskedelme is.
2016-tól megkezdtük a megújuló energiatermelést szolgáló projektek fejlesztését és a hozzájuk kapcsolódó kereskedelmi tevékenységet is. Ennek eredményeképpen napjainkban már 10 MW nagyságú fotovoltaikus energiatermelő kapacitást üzemeltetnek az Eurotrade Kft. leányvállalatai és igyekszünk megteremteni annak a feltételeit, hogy részesei legyünk az egyre bővülő hazai solar piacnak egyaránt.
A fenntartható fejlődést szolgáló projektek egyre nagyobb részaránya kiemelt cél a tulajdonosok részéről.
Legújabb járműgyártónk a kínálatban
a világ legnagyobb elektromos autó gyártója, a BYD. A vállalattal évek óta jó üzleti kapcsolatban álltunk a napelem parkjaink és az itthon gyártott elektromos buszok kapcsán. Ennek egyenes következménye volt, hogy 2022-ben importőri szerződést kötöttünk a BYD teljesen elektromos tehergépkocsik magyarországi forgalmazására.
Vállalatunk kiemelten fontos tevékenysége a használt haszonjárművek értékesítése és vétele jármű beszámítással, felvásárlással. A partnereinknek leginkább megfelelő haszonjárművek külföldi beszerzésére létrehoztuk a járműfutár szolgálatásunkat, aminek keretében szakembereink felkutatják, kipróbálják, dokumentálják és belföldre hozzák a járműveket.
Jelenleg három telephelyen
szolgáljuk ki az ügyfeleinket (Kisigmánd – M1 Truck Centrum, Kistarcsa – M0 Truck Centrum, Szombathely) és az ország több pontján vagyunk jelen üzletkötőkkel.
Emellett Szlovák leányvállalatunk, valamint a 2023-ban átadott erdélyi telephelyünk biztosítja, hogy ügyfeleinket a határokon túl sem hagyjuk magukra.
Az Eurotrade Kft.,
mint a legrégebbi hazai járműkereskedő cég, szakértelme és bizalmi tőkéje alapján a jövőben is jelentős szereplője szeretne lenni a hazai nehéz jármű kereskedelemi és szolgáltatási piacának. Ezt a stratégiánkat az alábbiakra alapozzuk:
Az Eurotrade Kft. (az egyetlen) olyan magyar vállalkozás, amely már a megalakulásától fogva hirdeti, a magyarság jövője az Isten kegyelmén túl azon múlik, hogy gazdaságilag dominánsak tudunk-e lenni a Kárpát-medencében? Ennek a gondolatnak a jegyében indítottuk el külföldi leányvállalatainkat Szlovákiában és Erdélyben.
Célunk,
hogy termékeinkkel és szolgáltatásainkkal, több évtizedes szakmai tapasztalatainkkal stabil hátteret biztosítsunk a növekvő számú hazai és külföldi ügyfeleinknek egyaránt.
Az Eurotrade Kft. nemcsak járműveket, hanem komplex megoldásokat kínál partnereinek.
Ezért vagyunk mi mások, mint a többiek.