Fedezze fel az IVECO új termékcsaládját!
Kishaszonjármű
(3,5 - 7 t)
Középkategória
(11,5 - 15,0 t)
Nehézkategória
(>=18 t)
Kishaszonjármű
(3,3 - 7,2 t)
Középkategória
(6,5 - 18,0 t)
Nehézkategória
(>=18 t)
Az Air Liquide nagynyomású hidrogén-töltőállomásának megnyitásával Fos-sur-Merben (Marseille) és az Iveco Csoport 2023 végétől kezdődően készen áll a hidrogénes teherautók szállítására, a két vállalat előkészíti az utat a hidrogén hosszú távú mobilitása előtt Európában.
Párizs, Franciaország/Torino, Olaszország, 2023. június 27. Ez a beiktatás előrelépést jelent a két vállalatnak a hidrogénmobilitás európai fejlesztése iránti elkötelezettségében, összhangban a 2021 decemberében aláírt egyetértési nyilatkozattal (MoU). Célja, hogy a hidrogént a közlekedési ágazat energetikai átállásának kulcsfontosságú elemeként mozdítsa elő az Air Liquide egyedülálló szakértelmének a teljes hidrogén-értékláncon, a termeléstől és a tárolástól a forgalmazásig történő kiaknázásával, valamint az IVECO, a haszongépjármű-márka know-how-jával. az Iveco Group (MI: IVG) tagja, amely úttörő az alternatív üzemanyagokkal hajtott járművek gyártásában.
A 2023. június 26-án megtartott avató vendégeknek lehetőségük volt meglátogatni a nagy kapacitású (1 tonna/nap) nagynyomású állomást, amelyet alacsony szén-dioxid-kibocsátású hidrogénnel látnak el csővezetéken, és első kézből megtekinthették az IVECO prototípusát, amely egy nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautó. Ez a hosszú távú szállítási megoldás gyors tankolási időt biztosít 700 bar nyomáson.
A Fos-sur-Mer állomás a francia támogatással támogatott HyAMMED („Hydrogène à Aix-Marseille pour une Mobilité Ecologique et Durable”) projekt része. Az új állomás a H2Haul, a Clean Hydrogen Partnership által társfinanszírozott európai projekt része is. Az Air Liquide és az IVECO a H2Haul projekt első partnerei között volt, amikor 2019-ben elindult. Salon-de-Provence-ban egy második, nagy kapacitású (700 bar, 2 tonna/nap) állomást telepítenek a nehézgépjárművek töltésére. Az R’Hyse projekt keretében 2025-től egy 50 darab hidrogénes IVECO teherautóból álló potenciális flotta áll üzembe.
Erwin Penfornis, az Air Liquide Hydrogen Energy World üzletágának alelnöke elmondta: „A hidrogén széles körű használatának ösztönzése érdekében közösen kell megteremtenünk az ágazat virágzásának feltételeit. Elengedhetetlen a nagy kapacitású állomásokból álló hálózat kialakítása, amely elég sűrű ahhoz, hogy a járműgyártók és a fuvarozók megkezdhessék ezt az átállást. A HyAMMED projekt ennek a megközelítésnek a része: ez egy döntő első lépés és egy nagyobb ambíció elindítása, amelyet partnerünkkel, az IVECO-val osztunk meg.”
Gerrit Marx, az Iveco Group vezérigazgatója megerősítette: „Az egyre fenntarthatóbb mobilitásra irányuló stratégiánk technológiasemleges megközelítésen alapul, és a hidrogénmobilitás kulcsfontosságú építőelem ezen az úton. Valójában alapvető megoldást jelent a nagy energiaigényű haszongépjárművekhez, mint például a hosszú távú szállításhoz. Ma megmutattuk, hogy minden képességünk megvan, mind a járművek, mind az állomások, hogy egy igazi hidrogénmobilitási ökoszisztémát hozzunk létre: a stratégia valósággá válik. Az új, mindent magában foglaló, használatonkénti bérelt GATE – Green & Advanced Transport Ecosystem – modellünk pedig lehetővé teszi a hozzáférést a hidrogénüzemű járművekhez. A mai mérföldkő lehetővé teszi számunkra, hogy tovább erősítsük a stratégiai és alapvető partnerséget az Air Liquide-dal, amely a nemzetközi energiaátállási színtér egyik vezetője, amely az Iveco csoporthoz hasonlóan egy fenntarthatóbb társadalom előmozdításán dolgozik.”
A HyAMMED projekt, amely a H2Haul program része (Hidrogén üzemanyagcellás teherautók nehéz teherbírású, zéró emissziós logisztikához), a Tiszta Hidrogén Partnerségtől kapott finanszírozást a 2. sz. 826236. Ezt a köz-magán partnerséget az Európai Unió Horizont 2020 kutatási és innovációs programja, a Hydrogen Europe és Hydrogen Europe Research támogatja. A HyAMMED projekt a Hydrogen Mobility Ecosystemstől is kapott pénzügyi támogatást.
A HyAMMED projekt az ADEME által működtetett Hidrogén Mobilitás Ökoszisztéma Programtól, a Région Sudtól és a francia kormánytól is kapott pénzügyi támogatást a Program d’investissements d’avenir (PIA) részeként.
Az R’Hyse projekt támogatást kapott az ADEME-től és az Európai Uniótól (Connecting Europe Facility for Transport).
Air Liquide
A gázok, technológiák és ipari és egészségügyi szolgáltatások terén világelsőként működő Air Liquide 73 országban van jelen, mintegy 67 100 alkalmazottal, és több mint 3,9 millió ügyfelet és pácienst szolgál ki. Az oxigén, a nitrogén és a hidrogén nélkülözhetetlen kis molekulák az élethez, az anyaghoz és az energiához. Ezek az Air Liquide tudományos területét testesítik meg, és 1902-es megalakulása óta a társaság tevékenységének középpontjában állnak.
Az Air Liquide stratégiájának középpontjában a jövő előkészítése áll. Az ADVANCE 2025-ös stratégiai tervével az Air Liquide globális teljesítményt céloz meg, ötvözi a pénzügyi és az extra-pénzügyi dimenziókat. Az új piacokon elhelyezkedő Csoport olyan jelentős előnyökből profitál, mint a rugalmasságot és erőt ötvöző üzleti modellje, innovációs képessége és technológiai szakértelme. A Csoport olyan megoldásokat fejleszt ki, amelyek hozzájárulnak az éghajlatváltozáshoz és az energetikai átálláshoz – különösen a hidrogénnel –, és lépéseket tesz az egészségügy, a digitális és a csúcstechnológiák területén történő előrelépés érdekében.
Az Air Liquide bevétele 2022-ben meghaladta a 29,9 milliárd eurót. Az Air Liquide az Euronext párizsi tőzsdén jegyzett (A rekesz) és a CAC 40, CAC 40 ESG, EURO STOXX 50, FTSE4Good és DJSI Europe indexek közé tartozik.
További információ a www.airliquide.com oldalon és a Twitteren: @airliquidegroup